Intolerancija na hranu + recept [by Ana]

Hello, hello! 🙂

Pošto me Iva već predstavila na facebooku, za prvi post sam odlučila pisati o onom što vas očekuje u mojim postovima. Osoba sam koja voli fino i puno jesti (a tko ne voli? 🙂 ), a 99% vremena sama spremam sve obroke. Ljubav prema pripremi hrane traje još od malih nogu, ali razbuktala se kad sam zbog zdravstvenih tegoba odlučila preokrenuti dotadašnji način prehrane i eliminirati sve namirnice koje ne smijem ili iz nekog razloga ne želim konzumirati (npr. namirnice koje sadrže umjetne arome i boje). Na puno namirnica sam imala, a na neke još uvijek imam, intoleranciju pa mi je kuhanje i pečenje kolača postalo velik izazov kojeg sam se s veseljem prihvatila. Počela sam eksperimentirati, uvoditi nove namirnice, osjećati neke nove okuse. S obzirom da se inače bavim fotografijom bilo je nekako logično da sve počnem i fotografirati, a sad mi je iznimno drago što to mogu i podijeliti s drugima.

Što je intolerancija na hranu? Google kaže: „Intolerancija je nealergijska reakcija na određenu namirnicu.“ To je reakcija organizma koja nije instantna, nego se događa s probavljivanjem određene namirnice, a može se manifestirati i kroz dulje razdoblje. Radi se o osjetljivosti organizma na neku namirnicu ili neki nje dio (kao npr. gluten), a najlakše ju je prepoznati ako nakon konzumacije osjećate tegobe kao što su npr. probavne smetnje i nadutost, a kroz dulje vrijeme depresivna raspoloženja, glavobolje, migrene, povećane menstrualne tegobe, probleme s imunitetom, probleme s disanjem, itd.  Intolerancije ovise i o stanju vašeg organizma pa ne moraju biti stalne niti istog intenziteta, u jednom periodu možete bit osjetljivi na mliječne proizvode, dok se kasnije problemi mogu smanjiti.

Osobno, nakon prestanka konzumiranja nekih namirnica (npr. pšenica, šećer, sve što je umjetno) primijetila sam velike promjene; od poboljšanja imuniteta, metabolizma, stanja kože, stanja psihe, veliko poboljšanje krvne slike. Ne kaže se bez razloga „Ono si što jedeš!“.  Zato, pazite što unosite u svoje tijelo (što jedete, kako i kada) i ono će vam zahvaliti na najbolji mogući način – zdravljem.

Jela koja pripremam su jednostavna i brza, a namirnice su raznolike. Za mene ne postoji ultimativna „zdrava“ prehrana, niti se njome bavim, volim isprobavati sve! U receptima će se naći neke „sci-fi“ namirnice koje osobno ne mogu izbjeći, ali kod takvih ću vam uvijek napisati s čim ih možete zamijenit, što možete dodati i slično. Ali, bez brige….“omaknut“ će mi se i koja čokolada u pripremi kolača za čokoljupce, a neću zaboravit ni na vegane, celijakičare, dijabetičare, itd. 😉  😀 Očekuje vas puno finih kolača, uz poneko slano jelo, a uglavnom svi recepti su iz moje glave. Ako neki od recepata bude od nekud modificiran ili preuzet napomenut ću to i staviti link na kraju posta.

A sad da ne duljim dalje…  Hladna je jesen i sezona tikvi (tko još ne voli tikve??) pa sam za prvi post spremila jedan fini kolač s tikvom koji okusom malko podsjeća na medenjake. 🙂

blog1

SASTOJCI (za dvije osobe):

200 g očišćene butternut tikve

1 velika žlica meda

30 g kokosovog ulja (ili maslaca)

cimet i muškatni oraščić (količina po želji)

prstohvat soli

1 mala žličica bučinog ulja (opcionalno)

2 veće žlice prosenog brašna (ili 2 žlice samljevenog prosa)*

prstohvat sode bikarbone

blog2

PRIPREMA:

Tikvu očistite i izvažite, narežite na manje komade, uvaljajte u par kapi maslinovog ulja i stavite peći 20-30 minuta u pećnicu zagrijanu na 220°C. Vrijeme pečenja ovisi od tikve do tikve, ovo je vrijeme pečenja za tikve koje se mogu kupiti u dućanu, no kad sam pekla tikve iz našeg vrta vrijeme pečenja se produžilo još 10-ak minuta. Kad je tikva pečena dodajte žlicu meda i štapnim mikserom ili blenderom izblendajte u pire. U to dodajte rastopljeno kokosovo ulje ili maslac, dobro izmiješajte i dodajte sve ostale sastojke gore napisanim redoslijedom. Smjesa će ispast gusta, no ne brinite, samo je istresite u kalup koji ste namastili i pobrašnili ili obložili papirom za pečenje i poravnajte. Kolač se peče na 240°C dok nož ne izađe čist kad ga probodete. Možete kao ja ne gledati na sat nego kao malo dijete stajati pokraj pećnice (da, toliko brzo je gotov!). 🙂

*Proseno brašno možete zamijeniti i oštrim pšeničnim, ali dobit ćete razliku u teksturi.

P.S. Uz ovaj kolač super idu čokoladni namazi, bijela čokolada, slatko vrhnje…a možete ga raditi i kao muffine! Pustite mašti na volju 😉

blog3

Nadam se da vam se sviđa recept i da ćete ga isprobati. 🙂

 Ana

Oglasi

5 thoughts on “Intolerancija na hranu + recept [by Ana]

  1. Jelena kaže:

    Super sto si pokrenula ovakvu temu 🙂 Inace, vec neko vreme sam smanjila na minimum, da ne kazem izbacila psenicno brasno, secer..
    Ocekujem nove recepte uskoro 🙂

  2. dani kaže:

    ovo želim isprobati. čak imam i proso doma (još zatvorena vrećica čeka na isprobavanje 🙂 ). koliko otprilike minuta pečenja za tikvu i za sam kolač? i koliki kalup? (valjda mi nije promaklo u tekstu)

Komentiraj

