Bozicni medenjaci [by Ana]

Pišem predbožićni post, a jedini božićni kolači koje sam napravila su medenjaci koje do prije tjedan dana nisam nikad radila. Nikad. Nekako su mi kao maloj prisjeli oni kupovni koji se lijepe  za zube, izazivaju groznu žeđ, krcati su šećerom… I onda kao iz zezancije nedavno su mi od svugdje počeli iskakati medenjaci i što god radila ili proučavala uvijek su bili prst u oko. Pa rekoh nek im bude i dala sam im priliku. I nisam požalila. Ovi medenjaci su skromni po količini meda, ali sadrže puno začina kojiosvajaju svojim mirisima i okusima. Recept sam modificirala s bloga Life tastes like chocolate, a  prilagodila sam ga svom ukusu. U gotovo sve slastice stavljam i brašna bez glutena jer pridonose rahlosti, pa sam tako i u ovaj recept ubacila heljdino brašno koje osim što je finog okusa, pridonosi i boji kolačića. Dio medenjaka sam ukrasila te sam ih poklonila dragim ljudima, a dio sam ostavila čistima, za guštanje uz čaj. 😀
Ovi medenjaci sadrže šećer, ali u slučaju da ga ne konzumirate samo povećajte količinu meda i dodajte još malo brašna. 😉

medenjak1

SASTOJCI:

2 velike žlice meda

1 puna žličica sode bikarbone

200 g oštrog pirovog brašna

100g heljdinog brašna

1 žličica cimeta

1 žličica đumbira u prahu

1 žličica anisa

10-ak zrna zelenog kardamoma
ili otprilike 1 žličica kardamoma u prahu

malo muškatnog oraščića

25 g šećera u prahu

1 jaje

100 g biljne masti

4 žlice kefira

Za ukrasavanje:

1 bjelanjak

~150 g šećera u prahu

medenjak2

PRIPREMA:

Zagrijte med i dodajte sodu bikarbonu. Smjesa će pobijeliti, zapjeniti se i utrostručiti volumen. Ako se to ne dogodi ne brinite, samo još malo zagrijte med i počet će bujati. 😉 Med sa sodom sklonite s vatre, a u veliku zdjelu prosijte sve suhe sastojke. Dodajte im med sa sodom, jaje, na komadiće narezanu biljnu mast i kefir i zamijesite meko tijesto. Formirajte ga u kuglu i ostavite u hladnjaku minimalno sat vremena. (Ako radite sa pšeničnim brašnom nemojte previše „gnjavit“ tijesto jer će kolačići kasnije bititi žilavi.) 😉

Tijesto tanko razvaljajte (2-3 mm) jer će se medenjaci u procesu pečenja jaaako napuhnuti. Dobro bi bilo spomenuti i to da je poželjno ostaviti malo više prostora (otprilike 3 cm) između svakog kolačića jer ćete inače kao ja, kad sam ih prvi put radila, dobiti jedan veeeliki medenjak. 😀 Pecite ih na 180°C, 7-8 minuta, sve više od tog i ispast će kameni, a ako radite manje oblike (npr. promjera 3-4 cm vrijeme pečenja bit će kraće). Ako niste sigurni jesu li gotovi napravite jednostavan test. Prstom lagano pritisnite površinu medenjaka; ako ostane udubina znači da još nisu gotovi, a ako ne ostane udubina već se formiraju natrag znači da je vrijeme za vađenje iz pećnice.

medenjak3

Nadam se da ćete isprobati recept, a ako ne koristite neki od sastojaka samo ga zamijenite onime koji inače koristite i sve će bit u redu. S obzirom na to da meni pečenje blagdanskih kolača završava tek iza Nove godine očekuje vas još blagdanskih recepata. Čitamo se idući tjedan, a do tad…

Ugodni blagdani s puno ljubavi i fine klopice 😀

Ana

Oglasi

2 thoughts on “Bozicni medenjaci [by Ana]

Komentiraj

