Haljine za maturalnu vecer – prijedlozi i savjeti!

Barem dva puta mjesečno dobijem poruku sa pitanjem koje su moje preporuke i savjeti kada je riječ o haljini za maturalnu večer pa vam danas donosim post upravo na tu temu. Sredinom prošle godine sam objavila post na temu maturalne večeri u kojem sam vam napisala neke svoje savjete koje meni nitko nije rekao prije moje maturalne večeri, a danas ću vam napisati nešto više o haljinama, a dodat ću i još neke savjete.

Znam da se neće svi složiti sa mojim mišljenjem i sa svime što ću u ovom postu napisati, no svi ste slobodni u komentarima napisati što mislite, a isto tako slobodno napišite neki svoj savjet koji bi možda dobro došao djevojkama koje se pripremaju ili će se tek pripremati za svoju maturalnu večer. Isto tako znam da se ukusi razlikuju i da se nekome sviđa upravo ono što ću ja napisati da izbjegavate, no neka se nitko ne uvrijedi jer je normalno da se nećemo svi složiti, pogotovo ne toliki broj djevojaka koje će ovaj post pročitati. Sve je to cool i sve je to za ljude. 😀

  • Kratke haljine

Počet ću sa kratkim haljinama jer sam primijetila da djevojke ipak češće odabiru kratke haljine za svoju maturalnu večer. Kratke haljine mogu biti jako elegantne kada se odabere ona prava, to jest kada se odabere ona haljina u kojoj se normalno možete sugnuti bez straha da ćete društvu pokazati svoju zadnju stranu. Bila sam na nekoliko maturalnih večeri i vidjela sam da djevojke često odaberu haljinu koja je toliko kratka da mi uopće nije bilo jasno kako im se ne podigne haljina dok hodaju jer se meni dogodi da mi se haljina koja je duga do koljena u hodu počne dizati. Ne znam hoćete li se svi složiti sa mnom, ali mislim da maturalna večer nije prilika u kojoj djevojke trebaju obući haljinu koja ih jedva pokriva. Naravno, ne želim reći da se treba zakopčati do glave do pete, ali treba pronaći haljinu koja izgleda classy, a ne cheap. Na slici ispod možete vidjeti primjere koje sam pronašla, primjere kako kratka haljina može biti elegantna, lijepa i posebna bez da izgledate kao da ste se obukle za običan izlazak vikendom. Također, kratka haljina koja je skroz uz tijelo može izgledati odlično, samo da nije prekratka jer će tada vrlo vjerojatno izgledati kao da ste malo dužu majicu prevukli preko stražnjice, a to ne želimo na maturalnoj večeri.

0cd682cce3535bf400a59bae989f6069-horz 78467e8107b2f7417d56eda5b24a7955-horz

  • Midi haljine

Ima djevojaka koje bi voljele obući dugu haljinu, ali ne znaju kako će se osjećati u njoj tokom cijele noći ili je nisu nikada prije nosile. Zato postoje midi haljine koje su duge do sredine listova i mogu izgledati zaista lijepo i elegantno. Ako se odlučite za ovaj tip haljine sigurne su dvije stvari; bit ćete zamijećene i posebne, bez previše razmišljanja ćete moći plesati cijelu noć i nećete trebati pridržavati haljinu dok plešete ili hodate po stepenicama te vam sigurno nitko neće stati ili zapeti za haljinu. Osobno mislim da ovaj tip haljine, to jest ova dužina haljine najbolje odgovara visokim djevojkama, no čak ako ste prosječne visine možete jako lijepo iznositi ovakvu haljinu jer ona sigurno nije stvorena samo za manekenke.

931d58b64bd65631980260c787fa8e4d-horz

  • Duge haljine

Dosta djevojaka se odlučuje za dugu haljinu, ali primijetila sam da određen broj djevojaka odabere pogrešnu dužinu haljine. Ovo ću prvo spomenuti jer mislim da je jako važno ako birate dugu haljinu – obavezno odlučite kakve ćete cipele imati i po njima skratite haljinu. Ne govorim ovo bez razloga jer sam se upravo ja zeznula na svojoj maturalnoj i cijelu večer se popikavala preko haljine. Ako ste sigurne da ćete cijelu večer biti u štiklama, onda dužinu haljine prilagodite svojoj visini u štiklama, no ako namjeravate večer provesti u balerinkama, obavezno skratite haljinu toliko da se ne popikavate po njoj tokom večeri. Ako imate namjeru biti u štiklama prvih pola sata ili sat vremena, a nakon toga obuti balerinke, tada obavezno skratite haljinu da odgovara vašoj visini u balerinkama. Ako dugu haljinu skratite onoliko da odgovara vama kada ste u štiklama, a vi izujete štikle, samo ćete se mučiti i cijelu noć pridržavati haljinu.

Druga vrlo važna stvar koju mora znati svatko tko rijetko ili čak nikada ne nosi duge haljine jest to da dugu haljinu obavezno, ali obavezno treba podignuti i pridržavati pri hodanju i uz i niz stepenice. Obavezno! Puno puta sam vidjela da djevojke u dugoj haljini samo zakoraknu na stepenicu i onda se dogodi to da skoro padnu na nos i poderu haljinu, a to ne želimo.

I zadnje i najvažnije što sam htjela reći na temu dugih haljina jest to da je odabir zaista ogroman, ali uglavnom u dućanima prevladavaju one haljine koje zaista mogu služiti samo za neki photoshooting i koje u stvarnosti uopće nisu nosive ili ako jesu onda izgledaju jako neukusno. Najukusnije izgledaju one najjednostavnije duge haljine, barem onda kada će ih nositi djevojke od 18 ili 19 godina. Naravno da možete odabrati haljinu koja na sebi ima perle, šljokice ili čipku, ali neka to bude sa mjerom. Ako birate haljinu sa perlama, neka to bude jednostavna jednobojna haljina sa nekakvim remenčićem od perli. Dalje, ako želite šljokice na haljini, neka do bude na samo jednom dijelu haljine, a dugi većinski dio neka bude jednostavan. Čipka na haljinama može izgledati zaista predivno i jako elegantno čak i ako je cijela haljina napravljena od nje, no ipak bih za dob od 18 ili 19 godina preporučila isto što za šljokice, da čipka bude na jednom dijelu haljine, a drugi dio neka bude od drugog jednostavnog materijala. Ako pak odaberete jednostavnu jednobojnu haljinu bez ikakvih dodataka, tada imate veliku ponudu onoga čime tu haljinu možete ‘začiniti’, od nekih ludih cipela ili torbice, preko nekog ukrasnog remena pa do upadljivijeg nakita.

b50b81d9b957ed6319d431ffb15bfeed-horz eb6848f837e293daa87101ae88c89190-horz

  • Suknje

U slučaju da iz nekog razloga ne želite na maturalnoj večeri nositi haljinu već su vam draže suknje, uopće nije problem jer se sa suknjama mogu složiti zaista odlične i jako elegantne kombinacije. Osobno bih odabrala suknju koja prekriva koljena ili čak seže malo ispod njih jer mislim da su takve suknje puno elegantnije od onih koje jedva dosegnu ispod stražnjice. Štoviše, kao što sam navela za kratke haljine – kombinacija puno elegantnije i ljepše izgleda, kada govorimo o nekoj svečanijoj prigodi, sa suknjom koja nije jako kratka. Jako kratke suknje ćemo nositi ljeti svaki dan, ali za posebnu priliku kao što je maturalna večer ipak treba odabrati nešto ‘pristojnije’ i više damski. Ovakve kombinacije bi pristajale svim djevojkama; manekenska građa, punija građa, niske djevojke, visoke djevojke, zaista je nevažno.

1b5751ec04f1a1f3583383073f3ea541-horz 1f08015fe85a3d796ab7f32aebc81c26-horz

  • Hlače

Mišljenja sam da i hlače mogu biti i te kako elegantne. Nismo sve mi žene ljubiteljice haljina i ne osjećamo se sve ugodno u njima. Moj prijedlog su za neku svečaniju prigodu, kao što je maturalna večer, široke hlače u kombinaciji sa nekom bluzom ili elegantnijom majicom, a to može biti majica na duge rukave, kratke rukave, bez rukava ili bez naramenica – potpuno je svejedno, to jest odabir je na vama. Također, možete odabrati jumpsuit, samo što je kod njega problem što vam neće baš biti jednostavno otići na wc pa je moja preporuka za maturalnu večer ipak hlače+bluza. Ako odaberete tu kombinaciju onda nemate previše brige, ali i u tom slučaju vrijedi pravilo kao i za duge haljine – hlače vam nikako ne smiju biti predugačke (trebaju biti malo kraće nego što su kod sve tri dame na slici) jer se ne želite popikavati preko njih cijelu večer, a isto tako vam nije u cilju pomesti njima pod u prostoru gdje će se održati večera.

6f02d1bca6eba735a041b18937acbaa3-horz

  • Plus size

U zadnje vrijeme viđam zaista lijepe komade odjeće u plus size brojevima i morala sam dodati ovu kategoriju u post. Sjećam se kada sam ja isprobavala haljine za svoju maturalnu večer, u salon je sa majkom ušla jedna prelijepa djevojka i htjela je isprobati haljinu koju je vidjela na lutki u izlogu, no prodavačica je rekla da njezinu veličinu nemaju i da ne postoji su tom salonu haljina. Na to je djevojka odgovorila da nema veze jer ona tako i tako ne izgleda dobro u haljini i da uopće nema želju tražiti dalje jer ne može pronaći ništa što joj lijepo stoji. Krivo! Krivo! Krivo! Danas se može pronaći apsolutno sve, a ako ništa drugo može se sašiti točno po mjerama. Djevojka ne treba biti top model od 50 kg da bi nosila haljine, ja prva imam 20 kg više od toga. Apsolutno za svaku građu se može pronaći odgovarajuća haljina. Ne mora to biti haljina, može biti kombinacija suknje i bluze ili možda jumpsuit. Također, primijetila sam da se online može pronaći zaista krasnih plus size stvari. Prije je plus size značilo nešto ružno, vrećasto i široko, ali danas plus size znači stvar koja se prodaje u veličini od XXS so XXL, ako me razumijete, a nadam se da razumijete. Malo ću odskočiti od teme, ali moram spomenuti da sam nedavno počela pratiti fashion blog ‘Girl With Curves’ na kojemu je autorica dokazala da i plus size djevojke mogu izgledati zaista stylish i prekrasno. Na slici ispod možete vidjeti odlične primjere.

fd0f6691a3e2507e56d1e7b5a7d983fc-horz d164c25c3aeadcb2bba4ced22ecdc12b-horz

  • Izrezi/otvori na haljinama

Ovo je dio koji djevojke često zaborave, a to su izrezi ili otvori na haljinama. Naravno, podržavam da svatko ima različit ukus, ali i dalje vjerujem da maturalna večer nije prigoda na kojoj se treba pojaviti sa haljinom koja više otkriva nego prekriva. Izrezi na haljinama su odlična stvar i zaista svaku haljinu ‘podignu na višu razinu’, no sa njima ipak treba oprezno želimo li izgledati elegantno. Otvorena leđa na haljini u većini slučajeva izgledaju odlično, no ako birate haljinu tog tipa onda neka ipak dužina bude barem do koljena da ne ispadne da ste cijele otkrivene. Puno ljepše izgleda kada je haljina mrvicu duža, a gore su otvorena leđa. Također, ako birate otvorena leđa onda pokušajte da je sa prednje strane ipak neki normalan izrez, a ne onaj do pupka kako se Jennifer Lopez davno pojavila na nekoj dodjeli nagrada. Jest da bi sa takvim izrezima definitivno plijenile pažnju, ali mislim da to nije tip pažnje koju želimo na svojoj maturalnoj večeri. Isto tako ako birate veliki izrez na dugoj haljini, tada neka ona na gornjem dijelu ipak bude zatvorenija.

242a55177e4d3e532d4e651a895f6120-horz

  • Odlična ideja…

Ovo je odlična ideja za one djevojke koje se ne mogu odlučiti bi li na maturalnoj imale kratku ili dugu haljinu. Zapravo ne morate niti birati jedno ili drugo jer možete imati i jedno i drugo u isto vrijeme. Ideja jest da odaberete kratku haljinu koja vam se sviđa (idealno bi bilo da je užeg kroja, ali ne mora biti skroz pripijena uz tijelo) i otiđete krojačici da vam od materijala koji bi pasao uz vašu kupljenu haljinu sašije dugačku suknju koju biste stavile preko haljine. Tako biste na početku maturalne večeri kada je zapravo onaj najsvečaniji dio večeri (dolazak i ulazak u dvoranu/prostor, predstavljanje svakog razreda posebno i ples sa roditeljem) imale dugu haljinu, a kasnije u opuštenijem dijelu večeri (roditelji se raziđu i ostajete u društvu plesati i partijati do jutra) biste skinule dugačku suknju i bile u udobnoj kratkoj haljini i bezbrižno plesale. Po mom mišljenju ovo je zaista odlična ideja i puno isplativija od kupovanja duge haljine koju ćete vrlo vjerojatno nositi možda još jednom u životu. Primjer ovoga što sam pokušala objasniti možete vidjeti na slici ispod.

3d3000d492767b82e751ce79de69d320-horz

I za kraj još nekoliko stvari…

Za svoju maturalnu večer odaberite ono u čemu se VI osjećate najbolje i najljepše, poslušajte savjete ljudi oko sebe, no vaša neka bude zadnja jer ćete ipak vi cijelu noć skakati i plesati u tome. Obiđite dućane i pogledajte što se sve nudi na vrijeme, nemojte u zadnji tren kupovati outfit jer vam neće biti zabavno, pogotovo zato što u zadnji tren možda nećete pronaći ono što ste si zamislile, a više neće biti vremena za pronađete krojačicu koja bi vam u kratkom vremenu sašila haljinu. Također, isprobajte SVE što mislite da bi vam se moglo svidjeti, barem je isprobavanje besplatno i bezbolno. Isprobajte i one haljine za koje mislite da nema nikakve šanse da vam se svide jer ćete se možda ugodno iznenaditi. Osim toga, isprobajte različite boje haljina i nemojte se odmah na početku traženja ‘zalijepiti’ samo za jednu određenu boju jer ćete se možda opet iznenaditi sa haljinom u boji za koju ste mislili da vam neće dobro stajati. Dalje, maturalnu večer ne treba gledati kao npr. doček Nove godine jer je to puno posebnija prigoda, događa se jednom u životu i zato pokušajte ne odabrati neku haljinu koju biste odabrale za doček Nove godine već odaberite nešto elegantno za što vam se možda više nikad neće pružiti prilika da odijenete. Naravno, ne želim reći da trebate kupiti nešto što će kasnije biti nenosivo, ali imajte na umu da se i duga haljina jednog dana može skratiti i nositi kao kratka haljina. Još nešto, prvo kupite haljinu pa onda cipele jer je lakše pronaći cipele nego haljinu. Ako kupite prvo cipele jer su vam se jako svidjele u tom trenutku i onda ne možete pronaći odgovarajuću haljinu tada ste u nepotrebnom gubitku. Isto vrijedi i za modne dodatke, kupujte ih nakon što kupite haljinu. Ako odaberete jednostavnu haljinu koja nema po sebi neke dodatke, tada si možete dozvoliti veći i upadljiviji nakit, ali u slučaju da ste odabrali haljinu koja ima cirkone ili nešto slično na sebi, tada odaberite jednostavan nakit.

Summa summarum, odaberite ono u čemu ćete se najugodnije osjećati, budite same sebi lijepe, nedajte da vam itko pokvari veselje i uživajte na svojoj maturalnoj večeri!
😀

* * *

Slobodno mi napišite neke svoje savjete ili prijedloge. Kakvu ste vi haljinu imale na svojoj maturalnoj ili kakvu haljinu biste željele imati?

xoxo,

aa

*slike preuzete sa Pinterest.com

Oglasi

8 thoughts on “Haljine za maturalnu vecer – prijedlozi i savjeti!

  1. Petra kaže:

    Jako mi se sviđa ovaj post! 😀
    Nego imam pitanje. Već jedno duže vrijeme tražim na internetu gdje bih mogla nabaviti ovu haljinu za maturalnu večer http://www.njuskalo.hr/image-w920x690/haljine/haljina-maturalnu-vecer-slika-35930633.jpg Zaljubila sam se u nju čim sam ju vidjela, ali problem je u tome što nemam prevelikih rezultata s traženjem.
    Živim u Zagrebu i ako možda znaš neki dućan, modnu kuću gdje bi mogla nabavit ovu haljinu puno bi mi značilo.

    • Iva P. kaže:

      Draga Petra,
      Hvala ti na komentaru! 🙂
      Što se tiče haljine, ne znam gdje bi je moglo biti, barem ne ovakve iste. Znam da u Importane Galeriji ima nekoliko salona sa haljinama pa vrijedi tamo otići i pogledati (tamo su nešto skuplje haljine). Također, ima nekoliko dućana sa svečanim haljinama i u Importane Centru u kojima bi se moglo pronaći nešto slično ovome (tamo su nešto povoljnije haljine).

      • Petra Styles kaže:

        Hvala ti puno na odgovoru. Puno će mi pomoći!
        Nego, još jedno pitanje…opet sam pregledala ovaj post i čak sam se počela dvoumiti da nađem neku kombinaciju sa suknjom za maturalnu i jako mi se svidjela ova crna s bijelom elegantnom majicom (koju si dala za primjer). Imaš li možda koji savjet gdje bi mogla naći nešto takvo? Isto u Importane centru ili nekim drugim ducanima?

  2. AllMadeUp kaže:

    Super je post, jako dobra tema 🙂 Moram priznati da su mi i slike odlicne, ona crvena midi haljina mi ne izlazi iz misli, a tek ove kombinacije sa suknjama… Ma sve bi ih!! 🙂

  3. Starsailor kaže:

    Škicnula sam i prošli post o maturalnoj, prekrasnu si haljinu imala ❤ O boji da ne pričam (luda sam za ljubičastom :D)
    Ja sam imala dugu rozu haljinu. Svi su me pokušavali odgovoriti od duge jer što ću dati tolike novce za nešto što više neću moći iskoristiti, ali nisam se dala jer sam znala da će mi to biti jedina prilika da se pojavim negdje u takvom princeza izdanju i imala sam planove kako opet iskoristiti haljinu – dati krojačici da ju skrati iznad koljena i eto nove haljine! To sam i napravila i tako nisam morala kupovati novu kad sam išla u svadbu kasnije.
    I bila sam jedna od onih koje su prvo kupile cipele pa onda tražile haljinu 😀 Nisam si mogla pomoći, bile su prekrasne i iznenađujuće udobne za nešto što ima 12-13 cm petu.

  4. Happy Woman :) kaže:

    Odlična tema i još bolji tekst! 🙂

    Još bi samo dodala za djevojke koje iz nekog razloga ne nose štikle ~ uz sve se mogu naći odgovarajuće ravne cipelice.
    Godina sam sam bila u zabludi i izbjegavala haljine jer sam bila uvjerena da bez štikli to ne izgleda lijepo.

    • Iva P. kaže:

      Hvala ti. ❤

      I slažem se s tobom! Evo ja ne nosim uopće štikle i iako sam prije mislila isto kao i ti da nije to to bez štikli, sad bez problema nosim haljine uz balerinke i odlično izgleda. 😀

Komentiraj

