10 pitanja koja si trebate postaviti prije otvaranja bloga

dasc_0013Nekima ideja o otvaranju bloga dođe u doslovno 5 minuta i odmah je realiziraju, dok neki rade planove i po nekoliko mjeseci. Ja sam bila jedna od tih koje su blog otvorile nakon nekoliko mjeseci razmišljanja – što, kako i gdje. Pitala sam se hoću li ja to moći, hoću li znati, hoću li imati dovoljno vremena i, naravno, hoće li uopće biti onih kojima će se moj blog svidjeti i koji će ga čitati. Nakon svega toga odlučila sam otvoriti blog, svoje slobodno vrijeme posvetila sam njemu i nakon 3 i pol godine mogu reći da sam presretna što sam to napravila.

Ipak, nije sve tako ružičasto, divno i krasno. Nije lako niti jednostavno. Potrebno je mnogo volje, truda, vremena, ali i financijskih sredstava da bi se sve vezano za blog moglo realizirati. Upravo zato vam želim napisati ovaj post sa 10 pitanja koja morate postaviti sami sebi prije nego što otvorite blog, blog koji će biti uspješan, čitan i prepoznat kao kvalitetan. Pošto me dosta čitateljica pita razna pitanja o otvaranju beauty bloga, uzet ću kao primjer da želite otvoriti blog o kozmetici.

Ja si nisam postavila ova pitanja prije nego što sam otvorila blog, no voljela bih da mi ih je netko tada postavio jer bi mi put prema uspjehu bio mnogo lakši. Ipak, drago mi je što sam sve prošla i naučila sama te sada mogu slobodno reći da sam ponosna na uspjeh koji sam do sada postigla u blogo-svijetu. 🙂

* * *

1. ZAŠTO ŽELIM OTVORITI SVOJ BLOG?

Mislim da je ovo najvažnije pitanje koje si morate postaviti. Ako je vaš odgovor ˝Zato što volim pisanje i kozmetiku te želim svoju ljubav prema kozmetici podijeliti sa svojim čitateljicama.˝ – otvorite blog i velika je šansa da uspijete. S druge strane, ako je vaš odgovor ˝Zato što bih voljela dobiti besplatne proizvode jer inače neću imati o čemu pisati.˝ – nemojte otvarati blog jer to tako ne funkcionira. Važno je da ste na čisto same sa sobom  i da blog želite otvoriti jer volite kozmetiku, pisanje o njoj, dijeljenje mišljenja i dojmova sa čitateljicama i jer želite da vam to bude hobi kojim ćete se baviti u svoje slobodno vrijeme. Svi mi kod kuće imamo nekakvu kozmetiku i kada otvorite blog sigurno imate o čemu pisati. Ako ništa drugo, uvijek možete pisati o svojim beauty ritualima ili navikama. Ako se odmah prvi dan nakon otvaranja bloga nadate besplatnim proizvodima, morate znati da to tako ne ide, jednostavno ne ide i nikada nije išlo. Važno je da imate kvalitetne postove i nakon određenog vremena ćete sigurno biti prepoznati, a to ‘određeno vrijeme’ nije kod svakoga jednako.

2. O ČEMU VOLIM ČITATI NA DRUGIM BLOGOVIMA? O ČEMU ŽELIM PISATI NA SVOM BLOGU?

Pokušajte krenuti od toga kakve vi postove, tj. članke volite čitati na drugim blogovima. Pišite o onome o čemu biste i same voljele čitati. Naravno, uvijek možete pronaći inspiraciju na nekom drugom blogu, to je normalno i to svi rade. Jedino što nikada, ali nikada nemojte napraviti jest prekopirati čitav tekst neke blogerice i još k tome preuzeti njezine fotografije bez da vam ona to dozvoli. Bilo je i toga pa zato to i pišem, nažalost. Ideje možete dobiti i iz YouTube videa, iz stranih beauty i fashion časopisa i slično. Ideje se uvijek mogu pronaći, a ako baš nemate ideju onda radije nemojte napisati nikakav post, nego da se u postu vidi da ste ga napisale ‘čisto onako’. Razmislite o onome što vas inspirira, što vas zanima, što bi moglo zanimati vaše čitateljice, komunicirajte s njma i one će vam čak same reći o čemu bi voljele čitati.

3. KAKO BIH NAZVALA SVOJ BLOG?

Razmislite o nazivu svog bloga i potrudite se da on ne bude kompliciran, ali da ipak bude poseban i prepoznatljiv. Znam, naziv mog bloga nije nešto ekstra originalan, no da sada otvaram blog svakako bih razmislila o zanimljivijem nazivu jer se danas ipak teže istaknuti pošto postoji zaista mnogo beauty blogova. Znači, odaberite naziv koji je kratak, zanimljiv i lako pamtljiv.

4. JE LI NAZIV BLOGA KOJI SAM OSMISLILA VEĆ ZAUZET?

Još jedna jako važna stvar kod odabira naziva bloga jest – provjerite postoji li već blog sa takvim ili sličnim nazivom! Imate Google, Bloglovin’, Facebook i to vam je i više nego dovoljno da vidite postoji li već takav naziv bloga. Ovaj korak jednostavno morate napraviti!

Ok, na primjer, ako ste odabrali naziv ˝Lipstick lover˝ i on već postoji u Americi, ali kod nas i u susjednim državama (Bosna i Hercegovina, Srbija) ne postoji – u redu je da se vaš blog tako zove, iako bi bilo bolje da odaberete drugi naziv. ALI, ako kod nas postoji blog sa tim nazivom – birajte drugi naziv! Isto tako, ako kod nas postoji blog sa sličnim i vrlo sličnim nazivom, ponovno birajte drugi naziv. Nije niti malo zanimljivo kada na istom području dva bloga imaju sličan naziv.

4. KOJE KVALITETE MORAM IMATI AKO ŽELIM BITI USPJEŠNA BLOGERICA?

Prvo i osnovno – pismenost i gramatika. Pravopis, gramatika i sintaksa vrlo su važne ako želite biti shvaćene kao ozbiljne blogerice koje drže do kvalitete svog bloga. Mogu sa sigurnošću reći da brendovi paze na to da surađuju sa blogerima kojima je pismenost na razini. Naravno, svakome se dogodi pogreška i to je normalna stvar, ali ako ne znate razliku između č i ć, ije i je i slično, onda imate problem. Svakoj blogerici se dogodi da stavi zarez na krivo mjesto i mislim da to neće predstavljati velik problem, no pogreške poput krivog korištenja č i ć ili ije i je će sigurno negativno utjecati i na suradnje s brendovima i na komentare čitateljica.

Nakon pismenosti vrlo je važna dosljednost, iskrenost i da uvijek budete svoje i stojite iza svojih riječi. Iskrenost je u recenzijama vrlo važna jer ako napišete nešto iza čega ne stojite, čitateljice će to vrlo lako prepoznati i to će se negativno odraziti i na broj čitatelja i na kvalitetu vašeg bloga. Jasno je da sa nezadovoljstvom čitatelja dolaze negativni komentari, a to je ipak nešto što ne želite i nešto što iskrenošću lako možete izbjeći.

5. ŽELIM LI DA MOJI PRIJATELJI I OBITELJ ZNAJU ZA MOJ BLOG?

Moji prijatelji i obitelj više od godinu dana nisu znali za postojanje mog bloga i kad se sada vratim u to vrijeme, žao mi je što nisu znali od samog početka. Ono što želim reći jest da je jako lijepo imati podršku u tome što radiš i voliš pa razmislite biste li tu podršku dobili od prijatelja i obitelji. Uostalom, nekada će vam zatrebati pomoć oko fotografiranja i testiranja proizvoda pa bi bilo odlično imati podršku onih s kojima dijelite životni prostor.

6. ŽELIM LI DA ČITATELJI ZNAJU KAKO IZGLEDAM ILI ŽELIM OSTATI ANONIMNA?

Naravno, pisati blog možete i tako da čitateljice nikada ne vide vaše lice i nikada ne saznaju kako izgledate, no moje je iskustvo pokazalo da danas čitateljice ipak vole vidjeti tko stoji iza bloga i postova na blogu. Čak vole znati i nešto više o vama, detalje iz privatnog života i slično. Na vama je da razmislite želite li to, želite li da publika zna kako izgledate, čime se bavite, kakvi ste u svom privatnom životu… Također, morate biti svjesni da ono što stavite na internet, na njemu i ostaje i svi taj sadržaj mogu vidjeti. Ovo spominjem jer znam da danas poslodavci vole zaviriti i na društvene mreže zaposlenika pa čak i na blogove. Zato dobro razmislite hoće li vaš blog (negativno) utjecati na vaš posao. Da se ne shvati krivo, na blogu ne morate otkriti sve svoje podatke, no ipak je dobro otkriti barem ime, dob i fotografiju kako bi čitateljicama bilo lakše shvatiti tko im piše, tko im daje savjete i s kime se nekada poistovjećuju.

7. KOLIKO SAM SPREMNA ULOŽITI U BLOG? 

Ovdje mislim i na novac i na vrijeme. Vrijeme je najvažnije, no nakon nekog vremena ćete vidjeti da i novac ima neku važnost u svemu tome. Morate staviti na papir koliko slobodnog vremena imate, koliko vremena možete odvojiti za blog, za pripremu postova, za stvaranje fotografija i obrađivanje istih. Ako znate da ćete imati vremena 2-3 puta tjedno objaviti post – odlično, no ako znate da će se dogoditi da po 1-2 mjeseca nećete moći objaviti niti jedan post – nije baš dobro.

Što se novaca tiče, bez njega možete bez problema započeti i otvoriti blog. Blogger i WordPress platforme su besplatne i za otvaranje bloga nije vam potrebna niti jedna kuna. Također, treba vam fotoaparat kojim ćete fotografirati sve o čemu ćete pisati na blogu. On u početku može biti običan digitalni, no nakon nekog vremena bilo bi poželjno da se počastite kvalitetnijom opremom, kako bi fotografije na vašem blogu bile na visokoj razini kvalitete. Naravno, dobar i skup aparat ne znači automatski da će fotografije biti odlične, no sve se to može naučiti s vremenom.

11997326_10205790630259896_356451684_n

8. RAZUMIJEM LI SE U IZRADU BLOGA, TJ. STRANICE?

Ako se razumijete u izradu web stranica, HTML kodove i slično – odlično, bit će vam lakše. Ako se pak ne razumijete u te stvari, predlažem da otvorite blog na WordPress platformi jer je na njoj sve već napravljeno za vas. Ne morate znati kako HTML kod funkcionira niti ništa slično. Ne morate imati custom dizajn na blogu odmah kada ga otvorite, sve možete graditi s vremenom. WordPress nudi mnoge već napravljene i besplatne dizajne s kojima vaš blog može izgledati odlično.

9. KAKO ĆU PRIVUĆI ČITATELJE/ICE?

Razmislite kako ćete privući čitateljice, po čemu ćete biti posebne, po čemu će vas čitateljice moći razlikovati od drugih blogerica. Istina, danas je teško biti inovativan i smisliti nešto što već negdje ne postoji, no budite svoje i to je najbolje što možete napraviti kako biste uspjele. Čitateljice neće doći preko noći, za to treba mnogo truda, vremena i pisanja. No kako god bilo, vjerujte mi da je bolje da vam broj čitateljica polako raste i da su to one prave i vjerne čitateljice, nego da vam preko neke plaćen objave preko noći dođe 1000 čitateljica i da niti 50 njih nisu one prave čitateljice koje će stalno pratiti vaš blog. Čitateljice dolaze polako, s vremenom, s kvalitetnim i zanimljivim sadržajem na blogu.

Također, veliki plus su suradnje sa ostalim kolegicama blogericama jer one su vaše prijateljice i nisu vam nikakva konkurencija. Zajednički post, video, TAG i slično, sve vam to može pomoći da vi i vaš blog budete zapaženi. Komentirajte na drugim blogovima, ali klonite se onih komentara ˝Imam i ja blog, evo link pa pogledaj i zaprati me˝. Takvim komentarima ćete samo odbiti čitatelje i to je vjerojatno najgori način koji možete odabrati u želji da budete zapažene.

10. OTVORITE POSEBNU E-MAIL ADRESU ZA BLOG!

Ovo nije pitanje, ali mislim da je važno napomenuti. Ako se odlučite otvoriti vlastiti blog, otvorite i novu e-mail adresu koja će biti rezervirana samo za potrebe bloga i za poslovne mailove. Profesionalnije izgleda kada imate posebnu e-mail adresu bloga nego kada se koristite svojom privatnom e-mail adresom. S druge strane, mnogo je lakše pratiti nove mailove kada imate odvojeno privatno od profesionalnog. Kada vam stigne neki poslovni mail važno je da ga što prije vidite i da što prije odgovorite na njega, a to je mnogo lakše kada postoji posebna e-mail adresa. Naravno, otvaranje nove e-mail adrese je besplatno pa tu nemate nikakvih prepreka.

* * *

Nadam se da vam se svidio ovaj post i slobodno mi ostavite neki komentar ispod. 
Ako imate neku želju o čemu bih još mogla pisati, a da je vezano uz blog, pišite mi!

xoxo,

aa

 

Oglasi

8 thoughts on “10 pitanja koja si trebate postaviti prije otvaranja bloga

  1. Lara kaže:

    Ja imam jedno tehničko pitanje pa te molim odgovor, posto mi je ovo sve još uvijek novo. Koja je adekvatna veličina slika na blogu? U WordPressu imaju tri veličine, mala, srednja i velika. Koja je najprihvatljivija koju ti koristis?

  2. Kutak sreće kaže:

    Sviđa mi se što si detaljno opisala sve segmente vezane za otvaranje beauty bloga i mislim da će biti vrlo koristan svima koji imaju želju za pisanjem. Ja sam ga s užitkom pročitala jer sam se podsjetila zbog čega ja pišem i čitam blogove o kozmetici. Meni se sviđa kada blogerica ubaci pokoji osobniji post na svojem blogu gdje ju možemo upoznati kao osobu i lakše se poistovjetiti s njom. Pozdrav, Karmen. 🙂

  3. No Matter What kaže:

    Odlično napisano! Ja bi iznad svih ‘pravila’ dodala istinska volja i ljubav prema pisanju jer bez toga nitko neće uspjet. Čim netko kreće u bloganje zato da bi dobio besplatne proizvode ili zaradio na reklamama – zagarantirano neće uspjet. Isto tako, čitatelji odnosno pratitelji ne dolaze preko noći. Zato ta ljubav prema blogu mora biti još jača, jer će ona održavat volju prema pisanju iako će broj čitatelja sporo rasti. Čitamo se i dalje 🙂

Komentiraj

